Muu toimintamme

MLL Sahalahti palvelee myös näin:

Tarroja terveyskeskukseen

Toimitamme keväällä ja syksyllä paikalliseen terveyskeskukseen tarroja jaettavaksi lapsille.

Uuden vauvan muistaminen

Yhdistyksemme antaa sahalahtelaisen perheen ensimmäiselle vauvalle pienen syntymälahjan – tai pikemminkin lahja tulee äidin ja perheen iloksi. Uusi lapsi on aina uusi ihme! Perheet saavat lahjamme neuvolakäynnin yhteydessä.

Tukioppilastoiminta

Yhdistyksemme osallistuu tukioppilastoimintaan,  olemme mukana tukioppilaskoulutuksessa. MLL Sahalahti jakaa myös joka kevät yhdelle 9-luokkan päättävälle koululaiselle "hyvän kaverin" stipendin. Sitä ei saa koulumenestyksen perusteella, vaan sen saa sellainen oppilas, joka ei kiusaa toisia, auttaa ja on muutenkin kiva kaveri.

Olemme mukana myös kevään kutosten päivässä, jonka tavoitteena on helpottaa siirtymistä 6-luokalta yläasteelle. Järjestämme yhdessä muiden järjestöjen ja vapaa-aikatoimen kanssa keväällä yhteisen kutosten päivän.

Vuotuisen LAPSET ENSIN -keräyksen suorittavat Sariolan yläasteen tukioppilaat, ja keräyksen tuotto lahjoitetaan tukioppilastoiminnan hyväksi.

Eskarien muistaminen

Muistamme yhdessä Sahalahden koulujen vanhempainyhdistyksen kanssa esikoululaisia keväällä antamalla heille lahjaksi rannekellot heidän siirtyessään ensimmäiselle luokalle.